A Te meditációd kialakítása
- De miért is? -

Sok-sok elvonuláson láttam elkullogni embereket, hogy Én nem tudok meditálni! Ilyenkor a szíven szakad meg szinte! Hiszek abban, hogy csak nem jó helyen/módon kezdted. Nem az a lényeg, hogy valamilyen ceremóniát megtanulj, hanem hogy meditációdban a mélységet, a kapcsolódást megtaláld, ami segít tovább vinni hívd azt bárminek!
Amit megélsz az a tiéd! Egy bizonyos megközelítésből nem vagyunk egyformák, másképen kondícionálódtunk/neveltek, ezért az elején más-más meditáció segít a jelenlegi helyzeteden túllépni. Nos, csak a saját tapasztalatom erejéig tudok segíteni. Meditációs techinkákban, annak kiválasztásában segítenk neked.
Nem a Technika a lények, hanem hogy a folyamat elkezdéséhez jelenlegi meditációdat megtaláld, megtaláljuk a belépődet ebbe a csodás világba! Lehet, hogy most épp a szeretettre vagy rákattanva, mert ezzel kapcsolatban erős sokkos hatás érhetet valamikor, vagy sokat agyalsz és szétpörgeted magad de a szeretettel semmi bajod, ekkor megint máshonnan kell kezdenünk a folyamatot. Lehet, hogy tele vagy félelemmel vagy éppen dühvel a jelenlegi világ és a társadalommal szemben. Ha igen, akkor a meditáció neked való és persze megint más módon kell hozzákezdeni. Az eleje mindenkinek más és más, de vélem, hogy a teljes folyamat mindenkinél ugyan az, nagyonis hasonló dolgokon kell keresztül mennünk, sorsunk, feladatunk, küldetésünk és karmánktól függetlenül. Csak a mérték más és más kinek kinek mennyi méretetett.
Namaste!
1. (Múlt) Mi van most?

A jelen a múlt következménye. Egy kötetlen beszélgetés során közösen megnézzük, hogy neked a mostani állapododnak megfelelően mely meditációs forma működne a legjobban, és remélem tudok segíteni. Ez sok dolog befolyásolja megélésem szerint, pl. hitrendszered, kondícionáltságodhoz való ragaszkodás mértéke, csakráid állapota, jelenlegi kapcsolataid, félelmeid, halálfélelem, félelem az ismeretlentől,  vágyaid,szerelem, düh, szeretet hiány vagy valamilyen hithez ragaszkodás ... Pl. én folyamatos agyalásban voltam éjjel nappal ami előbb vagy utóbb feszültséget gerjeszt a testemben is.

2. (Jelen) Meditációd összeállítása

Több tradíció meditációiból összeállítjuk veled konzultálva a saját meditációdat, megismertetjük azok miértjét (és a tradíciót ha igényled), hogy a mostani állapotodnak megfelelően a legtöbbet tudj kihozni magadból. Átbeszéljük, hogy a meditációd min fog segíteni, hogyan haladj vele. Lehet, hogy csak magasabb világokat, állapotokat szeretnél megélni, keresed  ki vagyok én kérdésre a választ...! A meditáció segíti a mélyebb önmegfigyelést, segítségével pontosabb képet kapunk magunkról, hogy kik vagyunk vagy éppen nem vagyunk. Az élet összes területén segítségünkre van.

3.(Jövő) Gyakorlat, támogatás.

Bármikor szívesen meditálok veled, hisz én is tanulok tőled, te is tanítasz valamire engem! Közös meditációkon segítem a meditációdat.  Igényed szerint segítek az utadon, konzultálhatsz tapasztalataidról, és megéléseiddet szívesen meghallgatom. De a válaszokat meg kell tanulnod idővel magadban keresni. Több mesterrel vagyok kapcsolatban, így van kihez iránytsalak ha kell. Én csak addig tudok segíteni, amit már Én is megtapasztaltam. Ezután máshoz kell továbblépned. De valójában neked kell önmagadat felfedezni, és a már egyébként is benned lévőket.
Megemlíteném, hogy nem szeretnék a megmondó, a mindent tudó lenni, benned lévőket elnyomni! Gondolatom szerint ha mindent tudnék meg sem születtem volna. Namaste.

"

A bevezető rész gyakorlati ismereteket kínál az emberi lélekről és az idő fogalmáról illetve a lélek, Isten és az anyagi világ közti kölcsönhatásról. Teljesen természetes, ha a kurzus alatt úgy érzed, „azt hiszem, ezt már tudom”, mert ez a kurzus visszavisz a lényegedhez, az igazi énedhez. A meditációs gyakorlatokon keresztül újra megtanulod emlékeztetni önmagadat arra, hogy te egy lélek, egy élő energia vagy, aki legbelül rendelkezik a béke állandó forrásával. Ez a felismerés és tapasztalat lesz az igazi inspiráló erő, hogy minden nap meditálj. A kurzusainkat olyan környezetben, nyugodt és békés atmoszférában tudod meghallgatni, ami elősegíti a szellemi ébredést, a természetes emlékezést és önmagad mélyebb megértését.

Önmagad megismerése a legizgalmasabb belső utazás.  A helyes önismeret szellemi erő, ami lehetővé teszi a kreatív gondolkodást az automatikus helyett; a választ a reakcióval szemben; a békét, a szeretetet és a harmóniát a stressz, a konfliktusok és a káosz helyett.

Ezt a belső utazást teszi lehetővé a meditáció, ami világos szellemi megértést ad önmagadról, segít újra felfedezni és használni azokat a pozitív minőségeket, melyek láthatatlanul ott rejtőznek benned. Arra késztet, hogy fejleszd a képességeidet az életedben.

A meditáció segítségével képes vagy élvezni a csend pillanatait, a befelé-fordulásra és az elmélkedésre szánt időt.

A meditáció ugyanakkor abban is segít, hogy szabaddá válj a káros és helytelen gondolatok, érzések és reakciók megteremtésének szokásától. Ez a tudatosság az energia pozitív áramlását eredményezi, ami fejleszti a viselkedési formák, a tettek és a kapcsolatok minőségét. "- forrás: http://www.brahmakumaris.hu

 

Intenzív személyes meditációs kurzus

 

Rövid leírás: 10 alkalmas meditációs kurzus sorozat. Elsősorban azoknak akik azt hiszik nem tudnak meditálni, valahol már kudarcot vallottak vagy csak szeretnének életükön gyökeresen változtatni! Hiányzás nem megengedett, mert, csak így tudjuk kialakítani jelenlegi állapotodnak legmegfelelőbb meditációs stílusodat. Hatására bármikor képes leszel krízis helyzeteket is kezelni teljes nyugalommal. Hatékonyabb, eredményesebb leszel mind a munkában mind a kapcsolatokban. A többféle meditációs módszer gyakorlati kipróbálása után, te is érzeni fogod mely irányba szeretnél tovább fejlődni, majd a tapasztalatok és az aktuális állapot alapján összeállítjuk meditációdat.

 

Bemutatkozómból ismerheted, hogy több meditatív tradíciót ismerek és gyakorlok. Ezen tapasztalataim alapján segítek kialakítani a számodra legmegfelelőbb meditációs technikát, amely a hétköznapjaidat is segítik, egyszerűsítik. (Illetve ez egy közös munka, egy közös erőfeszítése ,amely segítségével felhozzuk azt, ami mélyen benned van.)  Segítek megtalálni a jelenlegi helyzetednek legmegfelelőbb meditációs formát, amit a hétköznapi praktika szintjére tudsz vinni, DE ehhez te is kellesz. Ez nem egy pirula amit bekapsz és kész! A boldogság már eleve benned van, csak elő kell csalogatni!

Többféle meditációs technikával, hagyománnyal ismerkedünk meg 1-1 alkalommal a gyakorlások során. A tapasztalat fontos része az óráknak. Az utolsó 2 alkalommal pedig pedig a te meditációd kiválasztása és gyakorlásáról szó.

Röviden mikről lesz szó:

A meditációk rövid áttekintése. miben segítenek, milyen típusú meditációk léteznek. Megismerkedünk a Jóga meditatív hagyományával, a Csikung alapokkal, The-inn go meditációval, Vipassana mditációs technikákkal, Zen énkereséi technikákkal, Csakra meditáció, Szeretet, mint meditációs irányzat, Ho’oponopol, Ramana Maharsi meditatív hagyománya, Foglalkozunk a koncentációs és tudatosság fejlesztő meditatív technikákkal.

Ütemezés: 15 alkalmas, alkalmanként 2-3 óra hossza
Létszám: maximum 4-10 fő
Ára: 35.000 Ft / fő
Tervezett indulás: szeptember 20.

Iránymutató kérdések, amikkel foglalkozni fogunk:

Ezeket írd le egy lapra és írásban válaszold is meg magadnak! Gondolgodj el rajtuk! Figyeld meg 1-1 kérdésen való munka alatt milyen érzések, érzetek, hangulatok vannak benned, futnak át rajtad? Ha ezzel megvagy, végig értél rajta, akkor tedd félre pár napra de fejben a számodra izgalmasabb kérdésekkel foglalkozhatsz, és 1 hét utána újra vedd elő. Változott-e valami benned?

  1. Mit gondolsz/ hogyan viszonyulsz a fájdalomhoz?
  2. Mit gondolsz a szeretetről?
  3. Honnan faked/ ered ez vagy ennek hiánya?
  4. Mit jelen neked  düh?
  5. Honnan faked/ered?
  6. Mikor érzed magad biztonságban?
  7. Mit gondolsz a halálról?
  8. Milyennek tartod magad?
  9. Mit szeretsz jobban , közösség vagy egyedül lenni?
  10. Egyszerre sok dologgal vagy 1-1 dologgal szeretsz fogalakozni jobbam?
  11. Hiányzik most valami az életedből? Volt olyan hogy nem?
  12. Lélek és beszélgetések vagy inkább a gyakorlatiasság a fontosabb neked?
  13. Egyedül vagy közösen szeretsz jobban dolgozni?
  14. Mennyire tudod uralni az érzéseidet?
  15. Milyen erős akaraterőd, kiartásod van?
  16. (Amit kitervelsz azt végig szoktad csinlni?)
  17. Mellyire fontos neked a mozgás? Mozgáskényszered mikor van/jelentkezik ha van?
  18. Mi motivál a legjobban?
  19. Mikre vágysz a legjobban?
  20. Mit szeretnél a legkevésbé életedben?
  21. Mitől félsz/ honnan ered ez benned?
  22. Természethez hogyan viszonyulsz?
  23. Szeretsz-e szorosan kötődni szervezetekhez, társasághoz, tradícióhoz?
  24. Ki a legfontosabb számodra a világo? Hogyan és miért?
  25. Vesztettél-e már szerettedet?
  26. Mennyire fontos neked a közösség?
  27. Egy vitában szerinted általában kinek van igaza? Neked, a másiknak...?
  28. Miért szoktál vitatkozni/ mi inspirál erre?
  29. Miért nem szoktál vitatkozni/mi inspirál erre?
  30. Szeretnéd-e a világot megmenteni? Miért?
  31. Fontos-e számodra a saját kultúrás? Miért?
  32. Hogan külömbözteted meg az embereket?
  33. Hogan szoktál rangsorolni amikor dönteni kell?
  34. Mit gondolez a misztikáról?
  35. Mit gondolsz az ezotériáról?
  36. Mit gondolsz a materiaizmusról?
  37. Mit gondolez a szellemi világokról?
  38. Mit gondolsz magadról?
  39. Mit gondolsz másokról?
  40. Mit gondolez a világról?
  41. Mit gondolez az életről?
  42. Van-e álllandó dollog az életeben?
  43. Mit gondolsz a viszonlagosságról?

Medtációd elmélyítési folyamata:

  1. Jelenlegi erős beállítottság alapján meditációk
  2. Testi koncentráció
  3. Koncentráció kialakítása (tudati)
  4. Wilber-i meditációk és felnövés (terápia)
  5. Koncentráció elmélyítése (lelki)
  6. Érzelmek átalakítása (vipassana)
  7. Koncentráció mélyítése (mantra, ima)
  8. Koncentráció más tudatállapotokban (transz)
  9. Kontemplálás, elmélyítés (Belső kapu, gát, tanok elmélyítése)
  10. Tudatosság fejlesztése (mindfulness)
  11. Tudatosság fejlesztése másképp (szauna...)
  12. Meditáció az elmúláson
  13. Csendes meditációk (érzékeke visszavonása)
  14. Zenés meditációk, forrás figyelése
  15. Kundalíni energia megemelése
  16. Forrás elérése 🙂