A vaágy mibenléte...

Általában semmit se higgy el amit itt olvasol, tapasztalj!

 

Vágy vagy vágyakozás? Akarat vagy akarás?

Mi a különbség közöttük?

 

Vajon meg tudod-e különböztetni amikor “vágyad” attól amikor a vágyakozásba estél bele? 

A vágyakozás magában hordozza azon ismeretet, hogy valamihez képest szeretnél tenni/ lenni valamit vagy valaki. Tehát a vágyakozás magában hordja azt is, hogy valami mást szeretnél, mint ami van. Pl. elvágyakozunk onnan, ahol vagyunk, valami másra vágyakozunk, sóvárgunk, mint ami van…

Tehát pontosabban sóvárgunk valami más után! S itt meg is érkeztünk Buddha egyik tanításához, miszerint a Sóvárgás az egyik alap szenvedése az emberiségnek, vagyis a vágyunkba belekeveredett a vágyakozás azon aspektusa, hogy mást szeretnénk DE ahhoz képest, mint ami van. 

Ezen a ponton mi emberek összezavarodunk, nem tudjuk elválasztani a vágyat a vágyakozástól, nem tudjuk szétválasztani azt amit életünk során út közben szedtünk fel attól ami velünk született, s ebbe belezavarodunk.

Azt, is mondhatnánk, hogy a velünk született tűz azt hisszük okozhat szenvedést. De nem. Ami ebben a csomagban szenvedést okozhat, az a sóvárgás. Képtelenek vagyunk az alkotás vágyát a sóvárgástól megkülönböztetni, így sóvárgunk szeretetre, valami félelem nélkülire, vagy éppen csak valami más testre, vagy csak valami másra, mint ami van. Tanuld meg szétválasztani ezt, s nem fogsz összezavarodni és szenvedni sem a vágyaidtól.

 

Sokszor felvetődik a kérdés a meditációs esteken, hogy baj-e a vágy? Baj-e ha vágyakozunk? Az első rendben, a második nem velünk született s életünk során szedtük fel, mint karmát! A vágyakozás karmáját.

 

Mi is a vágy?

Egy csomag és egyben velünk született üdvünk! De hol tévedünk akkor el? Honnan tudjuk mikor helyes és mikor nem? Mikor erősít és mikor gyengít? Hm…?

Mint fentebb írtam, az egyik fele a jelentől való elvágyakozás. De valójában ki is az, aki elvágyakozik a jelenből? Vizsgáljuk meg ezt alaposan!

 

A vágy egy olyasvalami, ami velünk született vagy valami áldásos karma vagy óhaj gyanánt. A vágy, a tiszta vágy önmagában nem hord magában szenvedést, csak tiszta éltető  tüzet és felemelést. Ettől csak energikus, lendületes és élettel teli tudsz lenni. Úgyszólván születésed nemes részte és tiszta akarata. Megvalósítás esszebciája, anélkül, hogy mást akarnál, mint ami van. Ha egy csepp más akarás is belekerül, mint a vízbe a szörp cseppje, akkor azonnal átjárja és szenvedéssé válhat. 

A vágy egy olyasvalami, ami rajtad keresztül sugárzik át, de nem a te akaratod valójában. Egy tiszta én érzése nélküli akarat. 

Valójában lehet szenvedni a vágytól? Milyen érzést okoz benned a vágy? Figyeld meg! Ha szenvedést okoz, akkor az vágyakozás, és csupán valami mást szeretnél, mint ami van. Ha vágy, akkor Isteni akarat, és energikussá tesz és nem jár szenvedéssel! Egyféle tiszta én érzése nélküli akarat! Megnyilatkozás! 

Nos, nézzünk egy példát. Ha veszünk egy festőt, aki tisztán csak alkot, egyszerűen csak fest, kifesti magából azt a tiszta részét ami van. Amikor fest, nem azért fest, mert mást szeretne, mint ami van, hanem alkot! Ez az alkotás üdvvel, áhitattal járja át. Tehát megjelenik rajta keresztül valami. A zeneszerző, Bach, Beethoven vagy bárki más akik a tiszta vágy eszrnciájából alkottak, “szenvedélyesen” , energikusan tették ezt. Amikor nem akarsz semmit elérni azzal, nem akarsz sehová eljutni azzal és nincs célja sem, csak megszületik. Ezt néha tehetségnek, vagy valami velünk született dolognak is szokták nevezni. No, ezt fedezz fel, ezt figyeld meg mi lehet ez benned! Ha ezt megtalálod, azt is szokták mondani, hogy az üdvödet követed! Benne vagy sorsodban, leginkább azt teszed, amikért ezen részed megszületett.

 

Egy cseppjét sem hordja magában a jelentől való elvágyakozásból. Egy cseppnyi szörp sincs benne abból, hogy mást szeretnél, mint ami van, az egész vágy alapja nem ez. 

Nem a hiányból ered, nem a hiány fakasztja és nem a hiány hozza létre, hanem a bőségből jön, onnan ami meg akar jelenni rajtad keresztül és általad. 

Az eredmény ebben az esetben lényegtelen. Az csak esetleges következmény! Nem kell, hogy értelme legyen annak amit csinálsz! Nem kell a szocializációd során felszedett értelemmel felruházni. Úgy is nevezhetnénk, hogy értelem nélkül való! DE, nem ugyan az, mint amikor azt mondjuk értelmetlen. Az értelmetlen esetében azt a valamit megtöltjük jelentéssel és az aktuális helyzetnek megfelelően értelemmel ruházzuk fel, tetsző vagy nem tetsző jelentéssel. S ha nem tetsző jelentése felerősödött, akkor értelmetlen címkével ruházzuk fel. Az értelem nélkül való pedig az, hogy nem keressük benne az értékest! 

 

Figyeld meg hogyan keresed a számodra értékesnek vélt dolgokat! “Érzékkel”, értelemmel ruházod fel. Hogyan ruházol fel egy tetsző dolgot számodra értékesnek vélt dolgokkal?

 

Maradj itt! Ne azért csinálj valamit, mert valami mást szeretnél, mint ami van!

Az eredmény vagy eredményessége nem fontos! Vegyél pl. egy szép alkotást, ahol még az alkotó nem is tudta mi lesz a végén. 

 

Szóval a vágy egy hozott dolog és egy szociális, felszedett csomag is egyben.

Hogyan?

A hozott vágy, mint fentebb beszéltük nem jár együtt szenvedéssel, könnyed mert tehetséged van benne. Bár másnak csoda, decte tőled nem kíván erőfeszítést! Vagy oly módon, hogy az szívesen megjelenik benne! Így továbbra sem jelent ily formán számodra megerőltetést vsgy erőfeszítést a szó nem kívánatos értelmében. 

Ha ebben a csomagban megjelenik a vágyakozás, akkor azt életed során szedted fel, mint valami másnak az akarása. Szeretnél jobb életet, szeretnél ezt, azt, sóvárogsz ilyen-olyan dolgokra ahelyett, hogy a valódi vágyadról tudnál. Ha ezt egyszer megtalálod, mincs több kérdésed az élettel szemben sem. 

Az életünk során sok mindenben sérülhetünk, irányíthatja életünket a félelmünk, a szeretet utáni sóvárgás vagy éppen a kapcsolatok utáni. Az emberekben keressük azt, ahogyan elszakadtunk a forrásunktól. Vagy egyszerűen csak más testben szeretnénk lenni, szeretnénk valahogyan kinézni vagy valamivé vagy valakivé válni. Mert azt tanították, hogy akkor lehetsz valaki, ha… egyáltalán valakivék csak krllene válni koncepciója… Na ez a szociális csomag fedi el fátyolként az isteni vágyadat és szennyezi be a mást akarással sok-sok észrevehetetlen formában. 

 

Ha egyszer ráérzel, nem lesz kétséged, hogy mi dolgod van itt. Ez a nagyok úgy tartják a benned lévő isteni akarat. Az szenvedés nélküli akarat. Az, ami egyszerűen meg akar jelenni, ki akar sugározódni a világba  rajtad keresztül és általad.

Akarat vagy akarás? Erre is szintén igazak a fentiek, miszerint az karat onnak ered, hogy mást szeretnél mint ami van, vagy csak egyszerűen valami tiszta forrás szeretne átsugározni rajtad… és ez törhetetlen, erős, elsöprő… Erős alkotás anélkül, hogy ragaszkodnál bármihez… Megjelenik valami olyasmi, ami ezzel a tiszta akarásoddal egybecseng. Ezt véletleneknek s vagy a tudomány szinkronicitásnak hívja, egyszerűen nevezzük el csodának.

 Ennek eszközének lenni az egyik legcsodásabb dolog, maga a csoda! 

 

S ma eljutottunk a csodához. Amikor megjelenik az életedben és a tevékenységedben a csoda. Amikor úgy látod magad, mintha nem is te alkotnál, mintha megszaporodnának az életedben a segítő véletlenek… Megjelenik valami megmagyarázhatatlan csoda.

 

Konteplálj egy kicsit azon, hogy mi is a CSODA? 

 

Meditáció:

Kontemplálj 5-10 percig a fenti anyaggal. Csak tartsd tudatosban. Nem kell értelmezni, csak légy jelen vele.

  1. Ülj egyenesen és vegyél pár mély lélegzetet!
  2. Lazítsd el magad, jelentsen ez számodra bármit.
  3. Figyelj befelé! Figyelj meg minden” vágyadat és vágyakozásodat! Engedni mindent megjelenni! 
  4. Csak légy velük legyenek azok kellemesek és feltöltőek vagy kellemetlenek. Csak figyeld meg őket. Ha elkezdesz elkalandozni ésdolgokat megoldani, csak térj vissza a vágyak, vágyakozások megfigyeléséhez. Tégy így 10-20 percig. Csak tudatosítsd, légy tudstában!
  5. Mozgasd meg a végtagjsid, gyere vissza lassan és nyisd ki a dzemed és csak légy itt egy kicsit.
  6. Vegyél egy lapot, és írd le az összes felmerült dolgot válogatás nélkül. 
  7. Majd válogasd szét az alapján, hogy melyikkel szeretnél valsmi mást, mint ami van, és melyekben nincs semmi ilyesmi, a fenti kintempláció alapján. 
Share this entry

0 Hozzászólás

Szólj hozzá!